Öne Çıkan Yayın

Tüp Babayım "Bir babanın gözünden tüp bebek yolculuğu"

Tüp Babayım  "Bir babanın gözünden tüp bebek yolculuğu" 9 Şubat'ta çıkıyor

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

26 Temmuz 2012 Perşembe

Doktorumuza güvenimiz sarsılıyor


Nursen’in disk kaymasından dolayı ara sıra bel ağrısı oluyordu ama bir gün biraz şiddetlendi. Ağrı kesici veya benze bir ilaç alması iyi olacaktı. Hem ne yapmamız gerektiğini sormak için hem de hangi ilacı alabileceğimizi sormak için doktorumuzu aradık. Sabah aradık ama cevap vermedi. Denize gidip gene iğde ağacımızın altında oturduk. Orada zaman geçirirken, denize girip çıkıp, akşama kadar da aramaya devam ettik ama bir türlü cevap vermiyordu doktorumuz.

Sonunda akşam saatlerinde evde ulaştık kendisine. Ama o bize geri dönmedi biz onu aradık ve ulaştık. Gerçi o saate kadar kendi doktorumuza ulaşamayınca, kadın doğum uzmanı olan doktor arkadaşımı arayarak gerekli bilgiyi almıştık. İş işten geçmişti yani. Doktorumuz telefonunu açtığında telaşlı bir sesle acil bir durum olduğunu o yüzden cevap veremediğini söyledi. Tabii ki anlayışla karşıladık. Neyse ki bizim durumumuz çok acil değildi ve sonuçta gerekli bilgiyi edinmiştik. Durumu uzun uzun doktorumuza anlatmaya gerek duymadan kısa bir konuşmadan sonra kapattık.

Hadi ilk seferinde bunu yaşadık ve çok da önemli değildi. Birkaç gün sonra gene Nursen’de çok da acil olmayan ama merak ettiğimiz, doktorumuzu arayıp bilgi almamız gereken bir durum oldu. Açıkcası sorunun ne olduğunu ne Nursen ne de ben hatırlamıyoruz bile. O kadar önemsiz bir konu ama gene de kafamızın rahat edebilmesi için doktorumuzdan bilgi almamız gerekiyor.

Sabah çok erken olmayan bir saatte, sabah yürüyüşümüzü yaptıktan sonra evdeyken kendisine telefon ettik ama cevap vermedi veya veremedi. Hatta arayıp aramamakta tereddüt ettik. Yürüyüş yaparken karar verdik aramaya. Eve gidince ararız dedik.

Sonra kalkıp denize gittik ve her gün yaptığımız rutin günümüzü geçirmeye başladık. Gün içinde tekrar tekrar aradık ama hep aynı sonuç. Bir Nursen arıyor bir ben devamlı arıyorduk. Artık sıkılmaya başlamıştık.  Telefon çalıyor ama cevap verilmiyor.

Ertesi gün sabah aradık hâlâ cevap vermiyordu. Öğlene doğru sonunda ulaşabildik doktorumuza. Ben konuşuyordum kendisiyle. Benim aramama denk geldi cevap vermesi. Bana gayet sakin bir ses tonuyla “Aradığınızı geç gördüm. Telefon yanımda değildi. İçerideydi ve bakmadım” dedi. Hani bakamadım, acil bir durum vardı, bakacak durumda değildim, şöyle bir geçerli sebepten dolayı bakamadım falan demedi. Direkt “BAKMADIM” dedi.

Bu tavrına çok sinirlenmiştik. İlk görüşmelerimizde bize kendisini ne zaman istersek arayabileceğimizi, eğer cevap veremezse bile en kısa sürede geri döneceğini söylemişti. Ama son iki seferdir böyle olmadı. Neyse ki acil bir durumdan dolayı değil de sadece danışmak için aramıştık. Ama ya acil bir durum olsaydı ne olacaktı? Kendisine kesinlikle ulaşmamız gereken bir durum olsaydı ne olacaktı? Tamam belki arayabileceğimiz başka jinekolog arkadaşlarımız da var ama bizim kontrollerimi yapan, sürecin devamı bilen o doktor. Gerçi daha öncede bahsetmiştim her kontrole gittiğimizde elinde kayıtlar olmasına rağmen tekrar aynı şeyleri soruyordu ve aynı şeyleri konuşuyorduk. Ama sonuçta güvendiğimiz, Nursen’in hamilelik sürecini takip eden doktor O idi.

5 yorum:

  1. gezinirken şans eseri yazınızı gören bir doktor olarak diyeceğim O'dur ki :" doktorunuzu satın almadınız." Karşılıklı olarak bu durumunuz ilk başından itibaren hizmet alış-verişi oldu. Her an her saniye telefonunuza cevap vermedi diye böyle düşünmeyiniz lütfen. E o zaman neden ilk zamanlar istediğinizde arayabilirsiniz dedi? Haksız mıydı? hayir. Sizin heyecanınızı bildiği için bunu uygun görmüş olabilir. Ciddi bir durum inşaallah olmaz,inşaallah güzel neticelenir durumunuz. Ama olursa,aklınızda bulunsun,ilk yapmanız gereken telefona sarılmak değil. Çünki hiç bir hekim telefondan tedavi etme özelliğine sahip değil.

    Bunlar zatımın sadece bu yazınızı okuyunca hissetiklerimle kısıtlı sürede yazdıklarım. Sizi ve ailenizi saygıyla,sevgiyle,hörmetle selamlıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim eleştirinize ve yorumunuza :)
      Dediğiniz gibi doktorumuzu satın almadık tabii ki ve hiç bir zamanda öyle bir düşüncemiz olmadı. Tatilde olduğumuz için mecburen telefon ettik. Ancak ona danışabiliriz ve belki hemen gelin diyecek, belki bir doktora gidin ve şu şu durumlar var deyip yönlendirecek diye telefonla sormak durumdaydık. İlk ulaşamadığımızda acil bir durum olduğunu söyledi ve o yüzden cevap veremediğini söyledi. Anlayışla karşıladık tabii ki. İkincisinde ise telefona "BAKMADIM" dedi. Gene acil bir şey oldu dese, bakamadım dese anlarım ama bakmadım demek sizce de yanlış değil mi? Hiç bir seferinde de o bize geri dönmedi. Hep biz defalarca arayıp kendisine ulaştık. Hemde 24 saatten fazla sürdü kendisine ulaşmamız. Sorunumuz için gene jinekolog olan bir arkadaşımızı aradığımızda da bize net bir şey söyleyemedi çünkü hamileliğin seyrini bilmediğini, müdahale edemeyeceğini söyledi ki çok haklı.
      Aradığımız saatler saçma sapan saatler değil, gün içinde çalışma saatleri idi.
      Sonrasında kontrollerimize devam eden doktorumuz da beni her zaman arayabilirsiniz dedi. Tabii ki her aradığımızda telefona cevap veremedi ama müsait olduğu ilk fırsatta bize geri dönüş yaparak durumu sordu. Olması gereken bu değil mi sizce?

      Bizi rahatsız eden hiç merak edip geri dönüş yaparak ne oldu diye sormaması. Sonrasında da hiç bir zaman ne oldu, nasıl gidiyor hamilelik, niye gelmiyorsunuz diye bir kere bile aramaması.

      Güzel dilekleriniz içinde çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Merhaba ben de tasadüfen yazınızı gören bir hekim olarak yazma ihtiyacı hissettim. Telefonuma bakmadım demesi çalışma saataleri içerisinde muayene olan ya da işlem yapılan hastaya saygısından dolayı olabilir. Açıkçası içeride hasta varken telefonuma bakamıyor değilim, bakmıyorum. Maalesef sadece "ben" ya da "benim hastalığım" var şeklinde düşünülürse "sadece bana ait doktor" düşüncesi ortaya çıkabiliyor. Avrupa ülkelerinde uzman hekime değil cepten direk ulaşmak; öncelikle aile hekimize ulaşmanız ve binbirtürlü işkenceden sonra uzmana ulaşma imkanınız var. Hollanda arkadaşımın kolu kırıldı ve kolu eklemdeki kemik parçasından dolayı kilitlendi, açılamadı. Ortopedi uzmanına ulaşamadığı için o halde belçikaya gidip günler sonra ameliyat oldu. Yine hollanda da doğum esnasında bayanlar doğuruyorken kadın doğum uzmanına bile ulşamıyorlar, ebeler başlarında duruyor, ebeler karar veriyor doktora ulaşabilecek hastayı. Ülkemizdeki elini atsan uzman hekime çarptığı ortamda doktorlarımıza güven de saygı da kalmaması doğal. Cepten direk ulaşılabilen ve çalışma saatlerinde açan bir doktorum bence hasta sayısı yeterli değil ve boş takılıyordur... Manevi değerlerin kaybolduğu bu ortamda hekimlerin mesleklerine saygısı da azalacaktır. Aslında çocuklarımıza söyleyebileceğimiz artık neden doktor olunmamalı sorusuna cevap olabilecek bir yazıyı paylaşmışsınız. Umarım ailenizin ve sizin tüm sağlık probemleri hallolmuş ve huzura kavuşmuşsunuzdur.
    Selam ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hocam.. Size de eleştiriniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi başka bir hasta için telefonuna bakmamasını anlayışla karşılarız ki ilk seferinde de öyle oldu. Ama 24 saatten fazla bir sürede hiç bir şekilde geri dönmemesi normal mi sizce? Kaldı ki tüp bebek yöntemi ile hamile kaldı eşim ve 39 yaşında olduğundan sizde biliyorsunuz ki "riskli gebelik" grubuna giriyor. Diğer doktor arkadaşlarım, amniyosentezi yapan doktor, detaylı ultrasonu yapan doktor ve sonraki kontrollerimize devam eden ve doğumu yaptıran doktorumuz da riskli gebelik olduğundan bize ayrı özen gösterdi. Bu durumu o doktor da çok iyi biliyordu.
      Böyle bir durum olduğu için özellikle özel hastaneye gittik ve o doktorla devam etmeye karar verdik. Her seferinde gayet hatırı sayılırda para veriyorduk. Kendisinin tek hastası biz değildik tabii ama biraz daha özen gösterebilirdi. En azından müsait olduğu ilk fırsatta bizi arayıp ne oldu aramışsınız diyebilirdi.
      Sonraki doktorumuzda biz bunu gördük. Bize telefonum 7/24 açık istediğiniz zaman arayabilirsiniz dedi. Diğer Hocam'a da söylediğim gibi her arayışımızda cevap veremedi ama akşamda olsa fırsatını bulduğunda bizi arayıp "ne oldu?" diye sordu. Hatta kontroller arasında fazla zaman olduğunda "nasıl gidiyor" diye arayıp ilgilendi. Olması gerekn bu değil mi? O doktorla bir daha konuşmadık ve bir kere bile aramadı bizi.
      Burada amacım doktorları karalamak değil olması gerekeni belirtmek. Çocuklarımıza neden doktor olunmamalı değilde nasıl doktor olunmalı sorusuna cevap olabilecek bir yazı bence. YAzımın ileriki bölümlerinde sonraki doktorumuzun neler yaptığını, nasıl olduğunu ve bizi çok rahatlattığını, çok rahat bir hamilelik geçirmemizi sağladığını da anlatacağım. Zaten dikkat ettiyseniz blogumda tüp bebek tedavi sürecini ve hamilelik sürecini baba gözünden bakarak yazmaya çalışıyorum. Amacım hem ileride kızıma bir hatıra bırakmak hemde birilerine faydalı olabilmek ki olduğumuda 4 aydır yazdığım süreç içinde gördüm. Bu da beni inanılmaz mutlu ediyor. Bunlarda süreç içinde olan şeyler olduğundan her noktasını yazıyorum.
      Güzel dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim. Kızımı Lâl doğdu ve 9 ayını bitirdi.
      Saygılarımla :)

      Sil
  3. Bu arada blogumu eğer fırsatınız olursa baştan itibaren okursanız çok sevinirim. Eleştiri ve yorumlarınız bana yön verecek ışık tutacaktır. Eksiklerimi tamamlayabilir ve yeni bir şeyler öğrenebilirim sayenizde. Şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil